mandag 17. januar 2011

Gammel hygge i hus..

På lørdag flyttet det inn en nytt møbel hos oss.. et gammelt gammelt møbel. Som jeg håper blir en skatt, når den bare blir pusset opp litt,- masse. Og jeg håper dette vil være med på å gi meg den lune og koslig stemningen jeg vil ha hos oss..
 Det er en gammel slagbenk, som skal få stå ved spisebordet vårt. Den er slitt, men det er kanskje ikke så rart ettersom at den er 100år gammel. I tillegg kan den trekkes ut og bli til en seng, da var jeg solgt, så nå må den passe inn her.. den må pusses og males, jeg tror nokså sikkert at jeg går får den trygge hvitfargen (er nok litt for pysete til å prøve noe annet)...

Jeg har det med at jeg ser for meg ting i hodet, av hvordan jeg vil ha det. Ikke nødvendigvis av hvilke ting jeg vil ha, men (som denne gangen) hvilken stemning jeg vil oppnå.
Denne gangen er det stemningsbilde jeg vil oppnå, lunt, "varmt" og innbydene, for oss og for gjester.. Håper jeg klarer det.

Jeg er ikke akkurat noen malemester, når det kommer til møbelmaling, men jeg burde vel klare å få til dette.. så håper jeg bare at jeg klarer å behode litt av det slitte gamle uttrykket, uten at det ser uferdig ut... Tips og råd taes i mot med takk:)

Camilla

2 kommentarer:

  1. Den benken var virkelig flott!
    Gammel og stemningsfull!
    Den kommer til å bli flott i hvit og jeg tror helt sikkert du klarer å skape den stemningen du ville med den!
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
    (Jeg kan nemlig INGENTING om å pusse opp sånne:-)
    Ha en herlig ny uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Takk for det:)) Nydelig benk og blogg -gleder meg til å følge deg videre!!

    Klem Tonje

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...