onsdag 15. desember 2010

Over halvveis..

Jeg trodde jeg hadde planlagt juleforberedelsene min så godt, at det på denne tiden ville være julepyntet både ute og inne, men nå er vi over halvveis,huset er langt i fra julete, og jeg har mistet nesten en uke med nakkevondt og hodepine..
I dag er derimot en bedre dag, så jeg får utnytte meg av dagen, og få gjort litt juleting.  Jeg skal bl a fortsette å strikke koppvarmere, som skal være en del av juleoppmerksomheten til bl a de ansatte i barnehagen til jentene, mens jeg koser meg med et stort glass varm sjokolade med krem...

Varm sjokolade lager du enkelt på denne måten:

1 plate kokesjokolade
1 liter melk
2 ts vaniljesukker

Kok forsiktig opp melken i en kjele.
Del skololadeplaten opp i biten, ha det oppi melken og rør til det er løst opp. Smak til med vaniljesukker. Serveres med krem på toppen.
Hvis du vil ha en liten vri på denne, kan du sette en kanelstang oppi.


3 kommentarer:

  1. Mmmm...det hørtes godt ut.
    Jeg planlegger også alltid å være ferdig med alt i god tid før jul, men det går aldri. Det er lisom blitt en del av julen å stresse litt rett før ;)

    Ha en fin onsdag :)

    Lene

    SvarSlett
  2. Å, så fin koppvarmer!

    Kjempe fin blogg, Camilla :))
    Gleder meg til å se mer :)

    SvarSlett
  3. Så fin koppvarmer! Kjempefint bilde! Trives du med nytt kamera? Vi få sette av en dag neste uke til fotografering:-) Det blir moro:-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...