torsdag 2. desember 2010

Nå klarer jeg ikke å holde igjen lenger


JEG GLEDER MEG TIL JUUUUL!
(advarsel: dette innlegget er litt klisjeete, er skrevet spontant, og rett ut med de følelsene/kaoset som er inni meg AKKURAT NÅ. kl 22.21. så ikke kom å si at dere ikke er advart,hihi).

Etter at jeg fikk barn har jeg blitt hakket mer glad i jul enn noen gang før. Når julen kommer får jeg en fantastisk følelse inni meg. Minner fra da jeg var liten, minner om barne tv-kalenderen, forberedelser, forventinger og tradisjoner strømmer inn i hodet mitt- alle på en gang, og skaper et rotete kaos av gode følelser. Minner og en følelse jeg egentlig ikke helt klarer å sette ord på. Det å glede seg til faste tradisjoner er jo fantastisk... og det har ha sin egen familie og lage tradisjoner med er virkelig herlig.
Alle disse følelsene og minnene vil jeg at mine jenter skal få, og jeg vet nesten ikke hva godt jeg kan gjøre for dem.

Men nå som jeg har fått ned noe av det jeg hadde i hodet, kan jeg puste ut, og bare glede meg til alt som kommer: Julemarked på folkemuseet, Putti plutti pott, og juleverksted.


Jeg må også få sagt, at jeg prøver å lære jentene mine hvor heldige de faktisk er, og at det ikke er alle som får pakke kalendere, eller julegaver i det hele tatt. Dette kommer jeg tilbake til litt senere i desember.
Så nok følelses utbrudd for denne julen.

Vi snakkes...

3 kommentarer:

  1. Ja, julen er en magisk tid. Spesielt for de minste! I år er faktisk første gang jeg ikke har et eneste snev av julestemning i kroppen. Får håper den kommer snart:-) Det er så koselig det bildet av jentene. Gleder meg til utflukten vår:-) Klem

    SvarSlett
  2. Å så koselig din nye blogg har blitt. Og masse fine bilder!!!

    Det er godt å høre at noen andre også har blitt bitt av julestemningen - jeg er big time julemamma - bare litt på etterskudd i år...

    Lykke til med pyntingen!
    Smil fra Tone - som har våknet opp fra blogg dvale også!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny blogg. Det blir spennende å følge med oppusinegen av det nye huset deres.. Hilsen Tore og Hege=:-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...